Nieuw Zeelandse mosselen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu Nieuw Zeelandse mosselen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeelandse mosselen

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Desi

18 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 19 februari : Na een maandje cruisen op een cruiseschip, was het dan toch echt tijd om weer voor onszelf te zorgen..Het cruisen was een rare ervaring, maar zeker wel onze tijd waard..Ik bedoel maar ; Een maand een balkon op zee, waarbij je in een soort van varend dorp naar de volgende bestemming wordt gebracht en nergens over hoeft na te denken..Dat doet een mens soms goed  Met onze bagage stonden we dan met onze voeten aan wal in Auckland..Dit is de stad waar ik 5 jaar geleden met mijn backpackje aankwam in mijn uppie..Een stad die ik bewust in me heb opgenomen toen, wandelend door de straten..Ik voelde me hier 5 jaar geleden best eenzaam na gedag te hebben gezegd tegen mijn reismaatje in Australie..Dit keer had ik Ray aan mijn zijde, wat je doet beseffen dat samen weg zijn zoveel fijner is dan alleen..

Ik heb zeker wel een grote liefde voor het land New Zealand ; Europa heeft de architectuur en New Zealand heeft de natuur..Ik ben een onwijs natuurmens en New Zealand is hier echt ‘hard to beat’ in..We hebben samen dit keer 2 weken op het noordereiland een beetje rond getourd met een auto, met Auckland als basis en met een leuk tripje naar Hobbiton :
The shire uit Lord of the Rings en nu the hobbit komt zo gemoedelijk over..Ik vind de films echt waanzinnig en het hobbitgedoe te leuk..Tijd om een kijkje te nemen dus..Laat in de middag kwamen we aan en om 17 uur ging de laatste bus naar Hobbiton..De weg ging tussen de heuvels en de boerderijen..De bus maakte een bocht en over mijn schouder was het daar : The Shire..Het was er zo rustig dat Ray en ik de enige waren en we dus op het gemak onze weg waanden langs alle kleine hobbit huisjes waar de was buiten aan een lijntje nog steeds aan het drogen was..Het was echt fantastisch om dit alles te herkennen uit de films, en in de voortuin van Bilbo Baggings mijn nederlandse hobbitvoetjes te zetten..Na een cider in the green dragon in een dwarf glass was het tijd om the shire vaarwel te zeggen..

In de coromandel verbleven in een tent onder talloze sterren omringd door de natuur..We hebben ons hier tegoed gedaan aan New Zealandse mossels..Ik kan je vertellen deze zijn vertienvoudigd in vergelijking met de Europese mossels..Loving it! Om 4 uur in de nacht waren we beide wakker door wat geluiden..Met onze camera in het pikkendonker hebben we een stuk gelopen onder de sterren en pogingen gedaan om de sterren te fotograferen...Zoals menig van jullie wellicht weet, is dit erg lastig!

Je ziet New Zealand ook veranderen ; New Zealand is momenteel vrij duur..Ook zijn ook een hoop chinezen, wat uiteraard niet erg is, wanneer ze zich wat meer zouden aanpassen ; Chinese kranten, Chinese uitzendbureaus, Chinese supermarkten, evenveel Chinese tv zenders als New Zealandse zenders..Het is een wereld apart in een wereld apart..
Wetende dat we zo dichtbij de south pacific zijn, en je dat niet vanuit Europa even aanvliegt, hebben we besloten om een ticket boeken naar Samoa en Fiji voor een maand!!!Hier zit ik nu, in Fiji, mijn verleden weg te typen..Ik loop wat achter, want Samoa is ondertussen al achter de rug, but I come back soon..

‘’This is the furtest I have been away from home’’

  • 18 Maart 2013 - 17:45

    Tim:

    Hey Dees,

    Fijn om te horen dat alles goed is en dat jullie enorm aan het genieten zijn. Lekker blijven schrijven, altijd goed zon positieve vibe hier in t grauwe thuisland. Veel plezier!

    X Tim


  • 19 Maart 2013 - 21:51

    Je Ex Reismaatje:

    Wat was het leuk he in Aussie. Geniet op fiji. Dikke x

  • 19 Maart 2013 - 23:25

    Dees:

    Ik zal de tijd in ozzie met jou nooit vergeten, het was echt waanzinnig! Toen waren we nog jong en gek... ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Leaving foodprints

Mijn tijd buiten Nederland

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2019

Kaitiakitanga

02 April 2017

3

04 Juni 2016

What happens when you return home?

12 December 2015

Buikpijn

25 September 2015

Imagine all the people...
Desi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2570
Totaal aantal bezoekers 91209

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2007 - 25 Oktober 2013

Leaving foodprints

Landen bezocht: