Van the big apple naar de carabean... - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu Van the big apple naar de carabean... - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu

Van the big apple naar de carabean...

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Desi

28 Januari 2013 | Jamaica, Montego Bay

Met nog 2.5 uur te gaan in het vliegtuig naar New York voel ik me min of meer oncomfortabel..Een kop warme thee is letterlijk mijn kruis ingelopen vanaf de armleuning..Wat doe je dan? Broek op half 7, een vest over de knieen en drogen maar..met een vrij droge broek opweg naar het hotel, die we op aanrader van mijn vriendin Majo hadden geboekt..Prima locatie ; 5 minuten van empire state building, wat onze eerste stop was..Door naar Times Square at night : Hier kom je letterlijk ogen tekort! Wat een spektakel! Schiedam centrum is niks vergeleken bij Grand Central Station en gedurende onze dagen in New York ruikt de stad steeds meer naar bbq saus  Het World Trade Centre Memorial bezocht, waarbij de gehele tijd de beelden van 9/11 door mijn hoofd flitsten..Er is daar nog een hoop in aanbouw, een hoop werkzaamheden waarbij het echte kippenvelmoment uitbleef..Naar mijn inziens is het nog volop een bouwplek, wat niet wegneemt dat er hier wel iets verschrikkelijks heeft afgespeeld..
Vrijdag 18 januari uur of 21 uur verlieten we New York en hoe!!! Op dek 10 van de Queen Victoria stonden we in de vrieskou met onze camera voor een adembenemend panorama uitzicht over de skyline van New York ; Rechts the statue of liberty, beter bekend bij ons Hollanders als het vrijheidsbeeld, en links de skyline van New York! Ik heb nog nooit zoiets spectaculairs gezien in 3D kwa gebouwen en de verlichting..Achter elk gebouw verschijnt een andere..; Ik sta hier op het dek van een immense cruiseship varende uit New York op een niet al te grote afstand van de stad, wowww!
Al snel hadden we onze eigen kamer toegewezen gekregen..Kaart in de deur en uitchecken die hap : Je kunt het vergelijken met een luxe hotelkamer, maar dat is nog niet alles : Ik had de gordijnen al gespot, en nadat ik ze openden zat hierachter een privebalkon rechtstreeks boven de zee..Dikke highfives werden er uitgedeeld tussen Ray en mij, en we konden maar niet stoppen met glimlachen : De rest maakt niet meer uit, wanneer ik over de leuning leun, zweef ik letterlijk boven de zee en begrijp ik direct de woorden van Roos in titanic ‘I am flying Jack’  Kijkende naar de zonsondergang met een corona’tje is al een feit vanaf ons balkon Het schip is als een levend dorp waarbij er altijd wat te doen is : Hightea’s, theatre, cinema,casino, sportevenementen en zo voort..Ik moet toegeven dat dit een once in a lifetime opportunity is, en het een overweldige ervaring is..Wel is het zo dat we dit waarschijnlijk zelf niet heel snel weer zouden doen, omdat het in eerste instantie als ‘normale’ gast niet te betalen is, en ten tweede we zo blij zijn dat we goed te voet zijn (er strompelen hier best wat oudjes over dek..), dat we daar nog lekker de kilometers mee gaan maken  Momenteel leven we een beetje in een droom, waar ik bewust bij stil prober te staan en besef hoe gezegend mens ik ben..Vervelende is dat we wel geteld rond de 30 dagen meevaren en ik dus nog lekker over mijn balkonnetje mag hangen starend naar die immense grote oceaan..Racoon zou hier nog wat inspiratie kunnen opdoen en wat lyrics kunnen toevoegen aan zijn laatste nummer..Tijdens de lunch zag ik wat bovenkomen in die grote zee, en ja hoor ; We hebben zover van New York naar Fort Lauderdale in Miami 4 walvissen mogen bewonderen..Niet de hele grote soort, maar wat een wonder! Het slapen op een boot is voor mij het herbeleven van mijn babytijd in de wieg die heen-en weer wiegt..Ik vind het heerlijk!
Aangekomen in Fort Lauderdale ; Wat een geld leeft hier! Huizen aan het water met ieder een yacht aan hun tuin..Auto’s waarvoor ik 200 Ford Ka’s kan kopen...De stad lijkt haast uit legoland zo perfect..Als voorbeeld ; de starbucks bevindt zich bijv. In een heel mooi afgewerkt gebouw met grote pilaren..24 graden en een zonnetje lopend door Miami..Will Smith zijn nummer schiet de hele tijd door mijn hoofd : Welcome to Miami..!
Woensdag 23 januari ; Eenmaal aangekomen in Montego Bay – Jamaica, had ik een ding op mijn verlanglijstje..Nee, niet wiet roken met een rasta, maar een duik nemen in de blauwe caribean sea! Mijn ene voet was nog niet aan land, of er kwam al een Jamaicaan naar me toe : ‘Hey, you wanna smoke weed, Bob Marleyuana?’..’No fellow, we have tons of it in Holland!’  Midden in de bay bevond zich een trampoline, van waaruit je zo de zee in kon springen..Wicked! Na enkele uurtjes zon, weg gemaakt naar downtown Jamaica opzoek naar Jerk Chicken met een koude Red Stripe om hierna koers te maken naar Colombia.
In the meanwhile geniet ik volop op zee. Onze kamer met balkon is echt genieten! De boot is omgeven met vliegende vissen, die uit het water komen en wel 30 meter over de zee zweven, om vervolgens weer in het water te duiken! Af en toe dolfijnen..Ik krijg zo wel een goed beeld hoe oneindig groot de oceaan is! Ondertussen lees ik in het boek ‘An idiot abroad’ van Karl Pilkington. Dit is wellicht de eerste engelse waarvan ik de humor begrijp en elke bladzijde met een grote glimlach omsla, wat een vent!
‘’Morgen is niet vanzelfsprekend’’

• 28 Januari 2013 - 07:18

Nadya:

Volgens mij geniet je weer met volle teugen, ga lekker door met genieten en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Dikke kuss naad

• 28 Januari 2013 - 12:15

Wooow :)

• 28 Januari 2013 - 17:41

Ellen:

Desi,

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen, wat maak jij toch veel mee gaandeweg alle jaren.... Ik ben jaloers ;-(. Ik wens je heel veel plezier met je volgende avonturen. geniet saampjes !!
    Ellen xxxx

• 29 Januari 2013 - 06:29

Nouk:

Je bent nog niet eens 2 weken weg 8-| .... Geniet ervan meis, leuk om te lezen:)
    Kussssss nouk

• 29 Januari 2013 - 08:55

Marike:

Hoi Dees,
    Wat een prachtig verhaal, je kunt zelf wel een boek gaan schrijven! Ik zat er helemaal in.
    Geniet maar van alles en van elkaar.
    Liefs van Marike

• 29 Januari 2013 - 17:24

Guess Who???:

Hey Trees (beter bootnaam, qua leeftijd) ,

Niet door je rug gegaan na die high five?
    Klinkt allemaal behoorlijk burgerlijk zeg, hahaha.
    Jamaica haha fantastisch, iedereen is daar familie van Bob Marley, ik heb daar heel wat neven en ooms gesproken. Ja als je een beetje je best doet en meeleeft zie je nog eens wat daar.

Let op je tassie in Colombia, ze zitten te azen op je hoor als je van zo'n royalty boot afkomt. Enne dan is een slotje niet genoeg zoals in Aussie. Tja ik moet toch een beetje spanning aan jullie reis toevoegen.

Nee hier alles goed, bijna carnaval, dus dan gaan de Brabanders weer los in gekke pakjes. Verder de sneeuw verruild voor regen, lekker Hollands dus.

Geniet ervan en ik hoor van je

x