Wearing flowers in my hair... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu Wearing flowers in my hair... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Desi Otterloo - WaarBenJij.nu

Wearing flowers in my hair...

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Desi

09 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

4 dagen op zee van Mexico naar San Fransisco : Omdat we noord vaarden, voelde je het op de boot kouder worden..Dit is best een bizarre ervaring op zee ; Vanaf new York vaarden we namelijk zuid, en je voelde het echt per uur warmer worden..Je start met een lange broek en vest, dan gaat het vest uit, dan wordt de lange broek ingeruild en heb je in 1 dag zowat je hele garderobbe aangehad..Nu werd het kouder..De dag op zee na Mexico was dan ook even voorlopig even de laatste aangename dag : Hop in de Jacuzzi op dek en cocktails bestellen was dan ook de manier om hier nog even van te genieten  Omdat de cocktailglazen vrij lang zijn, verdwijnt de helft ervan in de Jacuzzi wanneer je deze in je hand houdt..Misschien is dit bewuste marketin ; omdat je drankje zo snel warm wordt, drink je sneller en bestel je een nieuwe?!

Ondanks alle verleidingen aan boord kwa eten, proberen we elke dag op zee naar de fitness te gaan..In de hoek bevindt zich een weegschaal..Ik probeer zvm van mijn lichaam te ontdoen (ik spreek hier over horologes ed...) en stap op de weegschaal.. Door de golven op zee varieert deze van 3 kilo onder en 3 kilo boven mijn gewicht..Ik stap er dan ook elke keer af wanneer die 3 kilo onder mijn gewicht is, zodat ik in de avond een nieuw toetje kan uitproberen 
Iedere avond is er een dresscode aan boord..Dit varieert van semi casual tot formal..Je komt hier alleen onderuit wanneer je in je kamer blijft en de roomservice opbelt in je joggingbroek op bed..Ik moet zeggen dat dit 1x is gebeurt..Een avond kon je een gratis foto ophalen, wanneer je jezelf liet fotograferen op 5 locaties op de boot..Je moest de 5 fotograven zien te vinden, en even poseren..Na onze ‘hunt’ en totaal blind van de felle flitsen, werden we beloond met een gratis foto!!! Woehoeeee!!!

De volgende dag werden we wakker, en zou Ray Ray niet zijn om te beseffen dat we de foto ergens waren vergeten, maar ook zijn trui..De ochtend werd gevuld met het opzoek gaan naar onze verloren spullen, en ja hoor ; Netjes op de plek waar we ze waren vergeten vonden we ze terug..Niet als Schiedam dus, dat wanneer je zelfs je spullen in je bezit hebt, je ze al kwijt bent voordat je het beseft..

Omdat we de gasten zijn van de hoofdverpleegkundige, worden we regelmatig uitgenodigd voor leuke feestjes, zoals elke paar dagen ‘cocktails met de captain’..De captain wordt hier echt beschouwd als een heldin, een superstar..Ze wordt gefotografeerd, gevolgd, aangesproken..Misschien een tip voor degene die dit gevoel als BN’er willen ervaren, maar niet kunnen zingen : Wordt kapitein op een groot cruiseschip! Moet wel zeggen dat je fans gemiddeld rond de 70 en ouder zijn...

In de pub hebben we ons vermaakt met wat darten, een guiness black current en fish & chips..Overdag ga ik regelmatig naar het theater waar professors hun kennis delen via een presentatie..Zo heb ik er een paar bijgewoond over de oceaan, de zee, wat ik super interessant vindt! Ik vind het momenteel heerlijk om nergens over na te denken en er eigenlijk voor je wordt gezorgd..Mam, dit doet me denken aan mijn kindertijd  Zolang ik er niet gewend aanraak, is alles onder controle.. ;)
Zondag 3 februari : We komen aan in San Fransisco..Om 5 uur in de morgen staan we op het dek, waar we ontdekken dat we the golden gate bridge al zijn gepasseerd..Damn!!! In de duisternis van de morgen klik ik wat foto’s van de brug, wat later bij daglicht de verkeerde brug blijkt te zijn..Ik krijg een déjà vu van New York – Times Square, waar ik in de veronderstelling was dat een verlicht gebouw de scene was van Times Square..Totdat ik me omdraaide en ik op een ander gebouw de klok zag...Vanaf de boot hebben we een goed uitzicht op Alcatraz en the Golden gate Bridge..In mijn ooghoek zie ik de eerste ferry vertrekken met mensen naar Alcatraz..Propvol!! We besluiten Alcatraz te skippen en ons niet te mengen in deze gekte van toeristen..We doen onze rugzak om en wandelen naar pier 39..Vervolgens besluiten we om de stad in te lopen..Er zijn hier trammetjes waar je op kan stappen om zo de heuvels te trotseren..Wij doen lekker alles lopend, en na een flinke klim begin ik te trillen in de benen..We lopen via little Italy naar china town, waar het volop feest is : Chinees nieuwjaar!!! De plek om wat te eten.. na een Chinese lunch zonder hond, lopen we verder en passeren we een kapper..5 dollar voor een haircut..Ik weet Ray hierin te luizen, en voordat we het weten zit hij in een stoel, wordt hij geknipt door een man die alleen mandarin spreekt en hoop ik dat hij snel ophoudt met het scheren van zijn haargrens, want deze wordt steeds hoger!!! Na 2 ongelijke bakkenbaarden, viel het best mee en wandelen we verder door san Fransisco..De 49’ers staan in de finale(superbowl), en we zijn omringd door locals in rode shirts..Overal waar een tv buiten hangt stoppen we even en juichen we mee..San Fransisco is zo relaxt en stiller tov New York..De gehele dag loop ik door de stad met het nummer : ‘If you’re ging to San Fransisco, wear a flower in your hair’ Dit is de stad waar de flower power begon, de stad van de hippies..In de avond varen we uit de haven onder the Golden Gate bridge, opweg naar Kahalui - Hawai’i..

‘’Het baat niet of men hard loopt, men moet op tijd vertrekken. La Fontaine’’

  • 09 Februari 2013 - 12:10

    Biza:

    Dees, het klinkt allemaal heerlijk! Alsof ik zelf eventjes met een bloemetje in m'n haar op vakantie ben. Hug voor jezelf en doe de groeten aan Ray, x

  • 09 Februari 2013 - 13:14

    Lin:

    Dees gek, je hebt zojuist het vetste van alles gemist. ALCATRAZ is zo gaaf.
    Dit is mijn beste Amerika ervaring, zo bizar.
    Ik snap dat de toeristen je afschrikken maar helaas je kansje voorbij, volgende keer beter.

    Op naar Hawai. Wij zitten ook in die stemming met hoela rokjes en bloemenkransjes want carnaval is begonnen. Vandaag ga ik me er ook maar aan wagen.

    Nou geniet en tot horens xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Leaving foodprints

Mijn tijd buiten Nederland

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2019

Kaitiakitanga

02 April 2017

3

04 Juni 2016

What happens when you return home?

12 December 2015

Buikpijn

25 September 2015

Imagine all the people...
Desi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 91217

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2007 - 25 Oktober 2013

Leaving foodprints

Landen bezocht: